Czerwiec 13 2021 04:39:53
Nawigacja
Powitanie

Mikołowski Klub Krótkofalowców ( MKK ) SP9PKS

mieści się w Mikołowskim Starostwie przy ulicy Żwirki i Wigury 4a w Mikołowie.
Spotkania Klubowe odbywają się w każdy czwartek g.17:00.
Częstotliwość klubowa pasmo 2m- 144.625 MHz

! ECHOLINK: SP9PKS-L !

Mail to: kontakt@sp9pks.pl

REJESTRACJA TYLKO I WYŁĄCZNIE DLA CZŁONKÓW KLUBU SP9PKS

Mikołowski Klub Krótkofalowców SP9PKS jest organizatorem:

- Radiozlotów na Sośniej Górze
- Zawody Zamkowe- Chudów
- Podsumowanie sezonu- Chudów
- Współpracujemy z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego powiatu Mikołowskiego w zakresie organizowania awaryjnej sieci łączności powiatu.
- wymieniamy doświadczenia i integrujemy środowisko krótkofalarskie.
- zorganizowaliśmy i przeprowadziliśmy dla Technikum w Mikołowie łączność z OR4ISS- Międzynarodową Stacją Kosmiczną.
- byliśmy współorganizatorami ośmiu Pikników w Koniakowie w latach 2006-2013

Górnośląski Oddział Terenowy nr 29 PZK dostępny jest TUTAJ

Stacja klubowa SP9PKS brała udział w akcji dyplomowej: „20 lat aktywnej służby amatorskiej radiokomunikacyjnej na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej” pod znakiem specjalnym HF9ISS.
Akcja krótkofalarska zorganizowana była dla upamiętnienia i propagowania najistotniejszych zagadnień i wydarzeń związanych z 20. rocznicą uruchomiania sprzętu krótkofalarskiego na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (skrót MSK, ang. ISS). Więcej informacji o akcji można znaleźć TUTAJ

Radiozlotowy poziom gotowości 80%.

Dzisiejszą przedostatnią odprawę przed VII Radiozlotem poprzedziłem obserwacją częściowego zaćmienia Słońca. Razem z Julią SP9-29048, przy pomocy lornetki i kartki papieru mogliśmy zobaczyć jak nasz naturalny satelita skradł nam kawałek Słońca.

Remik SP9RJ podzielił się wrażeniami po spotkaniu na łosiowej górce.
Jednak spotkanie klubowe zdominowała tematyka VII Radiozlotu.
Podzielono funkcje, zaplanowano jeszcze jedno spotkanie z organizatorami ze strony Ogrodu Botanicznego, oceniono stan przygotowań na 80%.

Osoby, które jeszcze się nie określiły proszone są o kontakt z Antonim SP9SM lub Piotrem SP9TPZ.

Za tydzień - ODPRAWA GENERALNA ! Obecność OBOWIĄZKOWA !

Marek SQ9KPD prosi o kontakt osoby, które nie wyjaśniły jeszcze swojego statusu.

Na koniec przypomnienie:

VII Radiozlot na Sośniej Górze:
- 20 czerwca br. (niedziela) - 12.00-18.00 - Śląski Ogród Botaniczny w Mikołowie ul. Sosnowa 5
- pojazdy samochodowe należy parkować na wyznaczonych parkingach, na górę wjeżdżają TYLKO wybrane samochody organizatora,
- radiowa gra terenowa dla dzieci - początek 12.00 (rejestracja na stanowisku - START)
- spotkanie radiowców 12.00-18.00, rejestracja przy namiocie klubowym, wspólne zdjęcie o 15.00, po nim niespodzianka.

"Przidź podychać śwyżym luftym na Sośnij Górce - fajeruj Dzień Dobrej Atmosfery"

Kilka zdjęć z dzisiejszego zaćmienia i przygotowań do Radiozlotu możecie obejrzeć w naszej GALERII.

Breaking News 005/2021

To dobrze, że centralne sterowanie nie znajduje posłuchu, bo to od nas zależy jak wyglądać ma rzeczywistość.

Mimo, że majowy ŁOŚ 2021 został odwołany, to nie zniechęciło to zapalonych amatorów ŁOSia do wyjazdu na łosiową górkę.
Planował to Szef, jednak pogoda nie rozpieszcza, stąd reprezentację klubu SP9PKS wziął na swoje barki Remik SP9RJ wraz z harmonicznymi.

Nie taki diabeł (ŁOŚ) straszny, jak go synoptycy i inni -ycy malują.

Majowe łosiowanie w obiektywie Remika SP9RJ, możecie obejrzeć w GALERII.

Ostatni majowy clubbing.

Sprawy nabierają tempa!
Kolejne spotkanie już w czerwcu! A to oznacza, że znajdziemy się na ostatniej prostej do VII Radiozlotu!
Zapraszamy do uczestnictwa w spotkaniach organizacyjnych, w tym zgłaszania akcesu do poszczególnych stanowisk.

Poza tematami radiozlotowymi, pojawił się news o nieformalnym Łosiu.
Henryk SP9WAI zasygnalizował ruch na łosiowej górce. Zresztą sprawdźcie na mapie aprs.fi, rzeczywiście zagorzali bywalcy już tam są!

Zbyszek SP9GMI pochwalił się kilkoma przyrządami, jakie ostatnio udało mu się zdobyć.

Zaskoczył nas też swoją obecnością Piotr SP9SNP. Już pełną gębą mikołowianin!

Zaś Antek i Stasiu doktoryzowali się z interfejsów do modów cyfrowych. Wydaje się, że nie minie Szefa zakup jeszcze jednego kabelka.

Na naszej tablicy zostawiła po sobie ślad Anitka - harmoniczna Pawła SQ9MSD.

Rzućcie okiem do GALERII.

Magia klubu.

Skoro fale eteru stanowią wabik w naszym hobby, to co dopiero magia klubu zapraszającego do swych wnętrz.

Frekwencja dopisała.
Zamknęliśmy porządkowo temat Zawodów Zamkowych 2021. Teraz wypada oczekiwać z pokorą na wyniki.

Klubowa tablica zdominowana została VII Radiozlotem. TPZecik omówił stan przygotowań, przedstawił wstępną formę spotkania.
Finalne ustalenia zapadną po przyszłotygodniowym spotkaniu organizacyjnym z osobami odpowiedzialnymi na Sośniej Górze.

Piotr prosi chętnych do zgłaszania się do poszczególnych zespołów-stanowisk.

Parę fotek z tego radosnego clubbingu znajdziecie w GALERII.

Zawody Zamkowe 2021.

Nareszcie!
Powiew normalności...pełna galeria...z przytupem rozpoczęcie sezonu.... TAK TRZYMAĆ!
Trochę zazdroszczę Wam tej sobotniej aktywności, ale Chrzestny ma też swoją rolę podczas rodzinnej, majowej uroczystości do wypełnienia.

Planowana aktywność związana z Zawodami Zamkowymi ropoczynała się niemrawo ale jak widzę po zdjęciach to rozpędziliście ją do prędkości światła!

BARDZO SERDECZNIE DZIEKUJĘ WSZYSTKIM, którz pomagali by ten event miał miejsce ! Dziękuję fotografom: Bogdanowi SP9UPH, Markowi SQ9KPD, Pawłowi SQ9MSD oraz Antkowi SP9SM za materiał, który przywrócił normalność naszym postom z aktywności klubowych.

90 QSO w logu - wiele radości w sercu - kopcone wuszty a nawet odwiedziny wysokiej rangi Pana Sośnierza, który swego czasu zarządzał Fundacją Zamku Chudów. Dzięki tej fundacji zamiast ruiny mamy miejsce spotkań - w tym aktywności radiowych.

Ważne, że gdy czasami braknie jednego pasażera, autobus PKSu jedzie dalej!

Zajrzyjcie do tej kolorowej GALERII.

73 de - nieobecny - Piotr SP9TPZ
Wracamy !

Nareszcie! Wróciliśmy !
Chociaż frekwencja nie była duża, to w klubie zjawił się m.in Miłosz SP9PND, który dopiero teraz odebrał świąteczny upominek.

Dołączył do nas Krystian SP9LIV a z nim stado ... krówek !

Tepezecik omówił stan przygotowań do VII Radiozlotu na Sośniej Górze.
Jednak to co najbardziej zwróciło naszą uwagę to Zawody Zamkowe.

UWAGA ! W najbliższą sobotę spotykamy się na Zamku w Chudowie aby rozpocząć tegoroczny sezon.
Mamy zgode na pracę stacji z terenu Zamku w Chudowie. Zawody Zamkowe rozpoczną się o 17.00 a skończą o 20.00.
Pora w końcu pomyśleć o pudle!

Antoni SP9SM prosi o kontakt wszystkich zainteresowanych sobotnim spotkaniem. Jest sporo rzeczy do zrobienia. Każda para rąk się przyda!

Parę zdjęć z uśmiechniętymi gębami znadziecie w GALERII.

DO SPOTKANIA NA ZAMKU !
Breaking News 004/2021

Od najbliższego czwartku SPOTYKAMY SIĘ w pomieszczeniach klubowych w Starostwie ! ! !
Pora rozpędzić autobus PKSu.

Dzisiej geburtsag fajeruje nasz Antek SP9SM - Sekretarz Klubu !
STO LOT, zdrowio, szczynścio, cobyś mioł wele siebie akuratnych kamratów a te DXy durś Ci wlatywały do LotW !

Dzisiejsze spotkanie nie porywało frekwencją. Jedni usprawiedliwiali to swoją aktywnością zawodową a inni być może już kopią w ogródkach.
Jak poinformował Antoni, dziś nawet funkcjonował nasz Echolink.

A oto kilka WAŻNYCH informacji:

1. Ze względu na małą aktywność uczestników, poniedziałkowe eterowania o godz. 17.00 zostają ZAWIESZONE.
1. ŁOŚ 2021 - odwołany. Organizatorzy podali to info w środowym komunikacie PZK. oficjalnie ŁOSia w tym roku nie ma, jednak nieoficjalne wypady są realne, ponieważ PZK przedłużyło umowę na udostępnienie terenu.
2. Czesiu wraca do formy - WIELKIEJ! :)
3. Leszek SP6CIK założył stronę dotyczącą polskich wyprawy DX-owych. Można ją odwiedzić TUTAJ.
4. W sobotę 15 maja odbędą się coroczne Zawody Zamkowe. Mamy już zgodę na instalację stacji pod murami zamku w Chudowie. Resztę szczegółów omówimy za tydzień.
5. VII Radiozlot na Sośniej Górze planowany jest na 20 czerwca (niedziela). Radiozlot będzie wpisywał się w obchodzony przez Śląski Ogród Botaniczny Dzień Dobrej Atmosfery. Nasza aktywność skoncentruje się na radiowych aspektach atmosfery czyli propagacji. W dniu dzisiejszym rozpoczęliśmy oficjalne przygotowania do tego tak wyczekiwanego wydarzenia.

Przed majówką.

Majówka niebawem.

Podczas dzisiejszego spotkania klubowego, na które zawitali: SP9SM, SP9QLP, SP9TPZ, SP9NLX, SP9UPH oraz SP9MTO wspomnieliśmy o paru ważnych tematach:

- czy pogoda znów pokrzyżuje nam kolejne Próby Subregionalne?
- czy sezon burzowy nie powinien wzmóc naszej czujności i zaktywizować nas w zakresie ochrony odgromowej i przepięciowej naszych instalacji?
- czy nie powinnismy odpowiedzieć na propozycję wzięcia udziału w projekcie nakręcenia filmu "Pokaż nasze hobby w 3 minuty"?
- czy nie wypadałoby przeprowadzić QSO ze stacjami upamiętniającymi 230-lecie urodzin Samuela Morsea?
- w końcu czy nie powinniśmy już zacząć omawiać szczegóły Radiozlotu na Sośniej Górze??

Oczywiście, że tak.
Już za tydzień zaczynamy.

73 de Piotr SP9TPZ

P.S. Pozdrawiamy gorąco niedomagających klubowiczów!
Dzień Ziemi.

Dzień Ziemi kojarzy się nam z Radiozlotami na Sośniej Górze. Pierwsze spotkania organizowlaiśmy właśnie w kwietniu.
Teraz przyjdzie poczekać nam do czerwca.

Dzisiejsze spotkanie klubowe tworzyli: SP9SM, SP9QLP, SP9TPZ, SQ9KPD, SP9MTO, SQ9MSD z harmoniczna Anitką, SP9RJ oraz SP9BSL.

Dotarło do nas z drukarni 6kg kart QSL za aktywność klubową pod znakiem HF9ISS. Już w przyszłym tygodniu rozpoczną podróż do naszych korespondentów.

Jesteśmy już po pierwszych ustaleniach dotyczących celebracji naszej rocznicy łączności ARISS w Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie.
Pracę pod okolicznościowym znakiem a także całodniowy event to nie jedyne atrakcje październikowej imprezy. Ale o tym ... potym!

Już niebawem majowe Próby Subregionalne oraz Zawody Zamkowe.

Za sprawą Pawła SQ9MSD próbowaliśmy propagować nasze hobby w Domu Kultury w Gierałtowicach. Kamera jednak radiowców deprymuje. Ale ponoć chcą nas znowu widzieć u siebie. Kto ma Fejsa niech pokuko TUKEJ.

Parę zdjęć znajdziecie w GALERII.

SP9BNM sk
W wieku 73 lat odszedł Kolega Jacek Niezbecki SP9BNM.
Uroczystość pogrzebowa odbędzie się w piątek, 23.04.2021, o godzinie 10:00 w kościele cmentarnym pw. Krzyża Świętego w Tychach - Żwakowie.

R.I.P
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?